مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره عمارت باغ شاهزاده ماهان
vaghean aliye, adam lezzat mibare, man khodam shirazi hastam vali unja ro raftam, va dar mantagheye besiyar khosh ab o havaei sakhte shode, juri ke yakh zadim az sarma.agar emkanatesho bishtar konan behtare, masalan jaei baraye neshastan o nooshidane chay.
مهشید ندایی
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۲:۴۵ - درباره مسجد جامع ارومیه
مسجدی با الحاقات و تخریبات زیاد و گاهی مرمتهای ناقص و کم دقت و الحاقاتی به صحن بی ربط که نمی دانم با کدام اصول مرمتی احداث شده اند و با تاریخ ناقص ؟
رحیم عسگری
يكشنبه ۱۳ دي ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۲۴:۰۹ - درباره محور بابلسر – فرح آباد و بهشهر – گرگان
عالییییی بود
فائزه اقامیری
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۰:۰۷ - درباره کوه تاسک
سلام کوه تاسک در منطقه بن رود بخش ارژن شیراز وجود دارد و سرچشمه رودخانه قره اغاج بزرگترین رود استان فارس می باشد در رابطه با ان چه می دانید
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۱:۱۰ - درباره كليساي سورپ سركيس
ادرس دقیق ثبت نشده
h.s
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۲۶:۵۳ - درباره چشمه غربالبيز
با سلام خدمت عزیزان.اولین باری که می خواستم به چشمه غربالبیز مهریز برم شورو اشتیاقی نداشتم چرا که به خودم می گفتم چشمه تو استان کویری یزد دیدن نداره. اما وقتی با دوستام به اونجا رفتم فکر نمی کردم چنین چیزی در مهریز باشه.زیبا
ابوئی زیبا
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۷:۰۱ - درباره مسجد و قرآن نگل
انشاالله قسمت بشه میرم مرسی خیلی خوب بود
نیما میهمی
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۵:۵۳ - درباره امامزاده شیخ شبان
Wow I must confess you make some very trenhcant points.
Mete
يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۷:۱۱ - درباره حمام باغ نشاط
با سلام و عرض تبریک سال نو بنده در بازدید قبلی خود از سایت وزین شما متوجه ریودادی اشتباه در باره باغ نشاط و حمام این بنا هر چند ناخواسته شدم و به شما عزیزان تذکر دادم اما متاسفانه نمیدانم چرا پس از گذشت چند ماه این امر تصحیح نشده از شما تقاضا مندم رسیدگی نمایید باغ و حمام باغ در شهر لار قرار دارد
مهدی شجاعی
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲:۱۱ - درباره قریه العرب
معدن رو بردند
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰:۲۳ - درباره روستای آتشگاه
زیباست
محسن پل
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸:۰۵ - درباره رباط شرف
باید معماری جالبی داشته باشه از این کاروانسراها خوشم میاد با تشکر از سایت شما
هاجرقاسمی
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۰:۴۵ - درباره امامزاده شیخ شبان
پیشنهاد میکنم از پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان برای شناساندن این سایت استفاده کنید YAOO.IR
SOSAN
جمعه ۱۲ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۳:۵۳ - درباره خانه لاري ها
That's a smart way of tihnikng about it.
Auralie
يكشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۱۹:۴۰ - درباره پل خواجو
اطلاعات مناسب و کافی بود . با سپاس
زهرا قندشکن
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۵:۲۵ - درباره کاخ سلیمانیه
چرا عکسی از کاخ نیست
مهرداد
پنجشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۱:۲۴ - درباره دره اوشان-فشم (اوشون-فشم)
بهشته تهران
شیدا
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰:۱۴ - درباره مسجد نصیرالملک
ادرس دقیقتربدیدو کاملتر بدید
ابوالفضل
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰:۵۴ - درباره کلیسای سنت استپانوس
این بنای کم نظیر از نماد های عشق ادمی است که در چنین مکانی به صعوبت ساخته شده است معماری بسیار زیبا و قابل تعمق آن و محل جغرافیای استقرار آن از دیگر جاذبه های آن است.
ایرانگرد
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۰:۲۰ - درباره طاق بستان
بسیار عالی موفق باشید
محمد
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳:۱۷
جاده ابریشم
تاریخچه راه ابریشم : برای آشنایی با راه ابریشم ، نخست باید راههای قدیم ایران را که زیر بنای راه ابریشم است شناخت. قدیمی ترین راه بزرگ ایران ، جاده شاهی است که از بابل شروع می شد و با گذر از تنگنای زاگرس به کرمانشاهان و اکباتان (همدان) می رسید ، از آنجا به ری می رفت و در امتداد جنوب البرز به باکتریا (بلخ) می انجامید. این راه از روزگاران کهن اصلی ترین راه پیوند میان شرق و غرب بوده است. به این ترتیب راه ابریشم راه نوبنیادی نیست، بلکه همان مسیر قدیم است که در گذر روزگاران از آسیای مرکزی به چین پیوسته و سرازیر شدن کاروانهای ابریشم این نام را بر آن نهاده است. ایران و راه ابریشم : برقراری ارتباط رسمی میان ایران و چین، که با آمدن نماینده ای از امپراتوری های غربی به دربار اشکانیان آغاز شد، طلیعه ای بود بر پیوندهای گسترده که با آمد و شد نمایندگان دو کشور روز به روز بر گستره آن افزوده می شد. هم چینیان به موقعیت حساس ایران آگاه بودند و هم ایرانیان به نقشی که می توانستند بعنوان یگانه پل پیوند شرق و غرب ایفا کنند. بنابراین هر دو طرف می کوشیدند تا با گشایش راه ابریشم ، اقتصاد خویش رارونق بخشند. مقاومت ایرانیان و تلاش آنان برای در انحصار داشتن این راه برای حمل کالا میان خاور و باختر سرمایه هنگفتی را نصیب ایران زمین کرد و اقتصاد آنان را که تا آن زمان برپایه کشاورزی و دامداری بود رونق بخشید. مسیر اصلی راه ابریشم : ابتدای جاده ابریشم از شهر لویانگ در جنوب رود هوانگ هو آغاز شده و به ترتیب از سیان ، چانگ یه در استان کانسو می گذشته و به توان هوانگ می رسیده است. از اینجا راه به دو شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می شد. راه شمالی از میان کوههای تیان شان و راه جنوبی از کوههای نان شان، آلتین تاغ و کونلن می گذشت که شاخه های فرعی راه ابریشم بسوی هند و افغانستان از این راه جدا می شدند. با گذشتن از مرزهای چین ، جاده ابریشم وارد قرقیزستان می شود که نخستین منزل آن اوزکند و سپس اوش از جمله کانونهای مهم تولید ابریشم بود و هم اکنون بزرگترین کارخانه ابریشم کشی و ابریشم بافی را در خود دارد. پس از آن وارد سرزمین فرغانه شده و پس از گذر از سمرقند و بخارا و جیحون به مرو و سپس سرخس کنونی می رسیده است. از سرخس تا نیشابور منازل رباط شرف ، رباط ماهی ، رباط چاهک ، توس نوغان ، طرق ، شریف آباد ، الحمراء و دیز باد قرار داشت. منازل نیشابور تا ری عبارت بودند از دشت جوین ، پل ابریشم ، بسطام (شاهرود) ، دامغان و خوار. راه ابریشم پس از گذشتن از ساوه ، مزدقان ، همدان ، گردنه اسد آباد ، کنگاور ، بیستون ، فرمیس (کرمانشاه) ، مازورستان ، حلوان ، قصر شیرین ، جلولاء ، دسکره الملک (دستگرد ساسانی) و نهروان وارد بغداد می شده است و در کرانه رود فرات ادامه می یافت و به حدیثه می رسید و سپس در ساحل دریای مدیترانه به شهر انکاکیه می انجامید که آخرین منزل راه زمینی بود. |
تصویری از راه ابریشم :