مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره پل سامیان
متشکر از توضیحاتی که داید. باید پل جالبی باشد فقط اگر عکسهای آن را هم قرار میدادی بهتر بود.
محمد بیاتی
يكشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۵:۴۸ - درباره روستای هرزویل
دوستان شرمنده فرمودند با این اطلاعات اولا که هرزویل روستایی از توابع شهرستان رودبار و استان گیلان هست. فاصله اون از شهر منجیل 3 کیلومتر و جالبه بدونین که اولین شهرک توریستی ایران با سینما کازینو رستوران فروشگاه استخر استاندارد و ... در سال 1342 در اون ساخته شده. شهرت هرزویل به خاطر سرو 3000 سالشه که ناصر خسرو قبادیانی تو سفر نامش از اون یاد کرده ، دیدن هرزویل خالی از لطف نسیت ، و جالبش اینجاس
مهرداد
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۲۶:۳۴ - درباره آبشار گیوک
با سلام «گیوک» اسمی ترکی مغولی است و نام یکی از نوادگان چنگیزخان بوده است. گیوک خان مغول در اواخر قرن هفتم حاکم منطقه ای از قهستان بوده است و این نشان از قدمت روستا دارد. روستای گیوک در بیست کیلومتری جنوب غربی بیرجند و در رشته کوه باقران واقع شده است. جمعیت روستا با توجه به فصول سال متغیر است . در تابستان با توجه به ییلاقی بودن آب و هوا جمعیت به بالای سی خانوار میرسد اما در زمستان این رق
عبدالله محمدی
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۹:۱۹ - درباره بقعه دانیال پیغمبر
عالی بود اما دوست داشتم عکسشم میدیدم.
زهرا نیکو
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۷:۵۷ - درباره دریاچه بزنگان
چندین بار از این دریاچه زیبا بازدید کرده ام . متاسفانه هر سال از وسعت و مقدار آب آن کاسته می شود. خدمات و نگه داری امکانات اندک توریستی آن نیاز به توجه بیشتر دارد. در اطراف دریاچه و در سنگهای اهکی اطراف فسیل های مختلفی از دو کفه ای و گاستروپود های زیبا یافت می شود . به ویژه فسیل یک نوع دو کفه ای بنام هیپوریت از ویژگی های این منطقه می باشد.
وطن پور حمید رضا
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۶:۱۷ - درباره تالاب عمارت
خیلی متاسفم که اهالی روستای عمارت خودشون صاحب اب هستند اما نمیتونن از اب زلال چشمه استفاده کنند و روستاهای پایینتر اجازه استفاده از اب رو به اهالی روستای عمارت نمیدهند
علی صفری
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲:۵۲ - درباره باغ گلشن
سلام ما که شب رفتیم چیز خاصی ندیدیم
حامد جوانبخت
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۴۳:۵۸ - درباره مسجد صرم
متاسفانه سالهاست كه اين بناي با ارزش ويران شده و مسجدي نو جاي آن ساخته شده است. سهل انگاري كدام دستگاه يا اداره باعث ويراني اي اثر با ارزش شد؟ حد اقل حمام قديمي صرم را نجات دهيد.
saeed
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۶:۴۰ - درباره گلمکان
من اهل گلمكانم بسيار روستاي زيبايي است
زهره
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۸:۰۸ - درباره قریه العرب
جای تفریحی مناسبی ولی افسوس مسولین بیسوادی دارد. به امید بیشرفت این شهر زیبا
حمید امیراسماعیلی
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱:۱۴ - درباره
هیچ مطلبی هیچ اسمی هیچ آدرسی آیا این مکان هیچستان است.
مصطفی
يكشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰:۲۹ - درباره غار قلعه جوق
خیلی گنده
ح
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۷:۴۵ - درباره معبد زیگورات (چغازنبیل )
معبدزیبایی است
لیلا براوردی
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۷:۵۰ - درباره ریشهر
من ساکن ریشهر هستم و خوشحالم که محل سکونتم یک منطقه باستانیه با تشکر
زهرا
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۸:۵۰ - درباره روستای هفتادر
با سلام به قول دوست و همشهریم سایت بی بارتون هیچگونه اطلاعاتی در مورد تاریخ و پیشینه این روستای مهم در این منطقه نداره و داده ای در مورد وجه تسمیه و عکس هایی از این روستای دوست داشتنی در اون موجود نیست.
جم جم
يكشنبه ۲۷ دي ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۴۹:۱۰ - درباره امامزاده هاشم
خــاطره خوبی از اونجا دارم
ا.ف
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴:۴۶ - درباره پل خواجو
سلام اين چرت و پرتا چيه نوشتيد از معماري شير هاي سنگي و مهندسي صوت و مهندسي هاي ديگه بنويسيد .
fff
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱:۳۰ - درباره آرامگاه امام احمد غزالی-مسجد حیدریه
شما دیگه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسجد حیدریه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مسجد احمدیه درسته.احمد غزالی در مسجد احمدیه مدفون هستن.
شهرام
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳:۵۴ - درباره آبشار یاسوج
یاسوج بهشت گمشده
حامد
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۸:۲۶
میرزا ابوالحسن غفاری |
|
ابوالحسن غفاری » (صنیع الملک ) در حوالی سال 1263(1847م.) به رم اعزام شد. « مزین الدوله نطنزی» یکی از چهل و دو تن محصلی بود که در سال 1274(1858م.) به فرانسه اعزام شد و پس از بازگشت از اروپا معلم نقاشی دارالفنون گردید. « میرزا عبدالمطلب» هم یکی از شاگردانی بود که از طرف ناصرالدین شاه به اروپا اعزام شد. در شیراز دو نفر استاد نقاش بودند که به سبک اروپا کار می کردند و یکی از آن ها «میرزا آقا » نه تنها نقاشی را در اروپا یاد گرفته بود بلکه سالیان دراز در آنجا نقاشی کرده بود. در تبریز «سید ابراهیم » برادر کِهتر « سید محسن» نقاشباشی در دربار مظفر الدین میرزا ولیعهد بود که شعر نیز می سرود و نقاشی را در روسیه فراگرفته بود. هدف از اعزام نقاشان با استعداد به اروپا از طرف دولت و یادگیری نقاشی سبک اروپایی، تربیت گروهی از نقاشان ایرانی بود تا در داخل کشور بتوانند برای کسانی که استطاعت سفر به اروپا را ندارند نقاشی سبک اروپایی را تعلیم دهند.». «علی اکبر خان» (مزین الدوله ) از اولین کسانی است که اصول و قواعد علمی طبیعت پردازی را در مدرسه دارالفنون آموزش داد. وی بیش از پنجاه سال معلم زبان فرانسه و نقاشی بود و بیشتر منظره و گل نقاشی می کرد و در چهره نگاری با اسلوب «پرداز » نقش آفرینی می کرد.از شاگردان وی می توان « کمال الملک» را نام برد. «جرج کرزن» به سال 1307 ه. ق. از مدرسه دارالفنون دیدن کرد. وی می گوید:«مدل های کلاس طراحی الگوهایی اروپایی به صورت برهنه و سرها و نیم تنه های قدیمی بودند، همچنین طراحی هایی از مسیح، تصاویری با موضوعات مختلف از جمله شاه، آندرومدا8 نبرد لندسیر ... در بخش شیمی قسمتی برای آموزش عکاسی وجود دارد.» هنرمندی که به اروپا اعزام شد و پس از بازگشت تاثیر به سزایی بر دیگر هنرمندان نقاش داشت و از پیشگامان هنر گرافیک در ایران به شمار می آید، «ابوالحسن غفاری » (صنیع الملک، 1229-1283 ه. ق. ) است. وی به سال 1263 ه. ق.( یا 1262 ه. ق. ) به ایتالیا فرستاده شد. در آنجا به رونگاری از آثار استادانی چون رافائل(Raphaello 1483 -1520 م) و تیسین( Tizano 1487-1576 م) پرداخت. وی در بازگشت به ایران نسخه خطی هزار و یک شب را مشتمل بر 1134 صفحه تصویر با همکاری شاگردانش مصور نمود 9. و به فرمان ناصرالدین شاه مسوولیت نشر روزنامه «دولتِ عِلیه ایران » را به سال 1277 ه. ق. به عهده گرفت. انتشار نشریه هفتگی روزنامه دولت علیه ایران «دارای تصاویر بود و با لیتوگرافی چاپ می شد. ابوالحسن غفاری پرتره های بسیار زیبایی را از مقامات دولتی برای این روزنامه ترسیم کرد. انتشار این نشریه سرآغاز حرکتی در هنر ایران در قرن سیزده ه. ق. بود که طی آن هنر چهره نگاری که تا آن زمان تنها به حوزه دربار اختصاص داشت به شکل فزاینده ای میان عامه مردم راه یافت. یکی از توفیقات ابوالحسن به کارگیری نوعی رئالیسم روان شناختی در هنر چهره نگاری بود.» او در آثارش در تلاش بود تا به تلفیق تازه ای از سنت های تصویری اروپایی و ایرانی دست یابد. عدم رعایت دقیق قواعد پرسپکتیو نمایانگر گرایش او به سنت هنر ایرانی است. بدین سان او خو را از قید و بند ژرف نمایی می رهاند تا بتواند طرح و رنگ بندی دو بعدی را حفظ کند. از طرف دیگر در طراحی چهره ها و آدم ها بروز اندیشه و خلقیات مردم عصر و زمانه اش مشخص هستند. |
|
تعداد بازدید : 3490 |
تعداد نظرات : 2
2 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد میرزا ابوالحسن غفاری ثبت کنید.
|
آثار میرزا ابوالحسن غفاری