مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره امامزاده علي الصالح
سلام احتراما نام امامزاده سید منصور ابوالحسن (ع) آبدانان ابن زید ابن امام حسن مجتبی که به تایید مراجه عظام مرحوم ایت اله بروجردی رحمت الله علیه رسیده است در فهرست امامزادگان استان ایلام شهرستان آبدانان قرار دهید بنا دوره اسلامی 25 کیلومتر آبدانان واقع در قدح منصور ابن حسن ابن زید ابن امام حسن مجتبی (ع)
غفور نقی زاده
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۶:۳۶ - درباره کوهسنگی
پارک زیبایی است که می توان لحظات مفرحی را در آن سپری کرد
محمدرضا اتابکی
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ ساعت ۱۳:۵۶:۲۰ - درباره گنبد سلطانیه
با سلام. بنده شهریور 93از این مکان زیبا دیدن نمودم اما متاسفانه محوطه اطراف ان اصلا صحنه جالبی نداشت و حتی میراث فرهنگی به خودش زحمت نداده بود در این فضای به این بزرگی درختکاری و ایجاد فضای سبز کند به جز یک محوطه محدود . دوم اینکه در اطراف ان چند حسینیه و مسجد داخل محوطه ساخته شده بود که اصلا جای چنین مکانهایی نبود و نمای زیبای گنبد را به هم زده بود و جالب تر اینکه فاضلاب این حسینیه در وسط خ
مصطفی شیبانی
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۴:۱۷ - درباره غار مرآفتاب
لطفا دوره موستری را توضیح دهید
shima
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۰:۴۹ - درباره کاروانسرای شاه عباسی هجیب(کیخسرو)
اگه برید و این کاروانسرا رو پیدا کنید حالتون از ایرانی بودن بهم میخوره که تو کشورهای دیگه به میراث فرهنگی کشورشون چقدر اهمیت میدن ولی .... خدایا ما را براه راست هدایت کن هرکسی به زادگاه و وطن خودش یک حس وطن دوستی داره ولی چرا.........................................................
دوستدار میراث فرهنگی
چهارشنبه ۰۶ دي ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵:۳۷ - درباره ايوان سنگي نياق
عادت كرديم به گله گي ميراث فرهنگي چطوري از كوه محافظت كنه؟ در حالي كه مصنوعات زيادي از ابنيه و غيره تشنه توجهند؟
ع
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷:۳۹ - درباره آبشار سرطاف
ما که تا به حالا این آبشارو در سرطاف ندیدیم . فکر نکنم سرطاف آبشار داشته باشه
saeed
جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۰۹:۱۹ - درباره غار هیزج
روستارو به خرایه تبریل کردن جه غاری چه کشکی مکان دیدنی ه ه ه با این همه شهید برید حتما روستارو ببینید
جواد هیزج
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۶:۳۸ - درباره غارهای کمربند )هوتو(
بدون دیدن عکس می شه فهمید قشنگه یا نه چند تا عکس ناقابل بذارین با تشکر
مجید احمدی
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۰۹:۳۰ - درباره دریاچه سد زاینده رود
سلام قربون شکل ماهتون،خواهش می کنم سایتتون رو به روز رسانی کنید و اطلاعات یه قرن پیش رو به مردم ندید الان 10سالی می شه که چادگان از فریدن جدا شده و فرمانداری جدایی داره و سد زاینده رود بخشی از این شهرستانه خواهشمندم این موارد رو اصلاح کنید کوچیک شما ......
مجتبی کرمی
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۷:۵۷ - درباره آبشار سواسره
چنین اسمی در ناحیه بلده وجود ندارد و سرکاری است
علی
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳:۵۳ - درباره آرامگاه دهقان سامانی
با سلام ممنون از سایتتون تروخدا برسونید به گوش مسئولها بفکر باشن این آرامگاه نصفه کاره شاعرمون رو درست کنند.
samira
يكشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۶:۴۵ - درباره رودخانه زهره
درود بر اهالی بندر ماهشهر
ا.م
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۲:۲۷ - درباره قلعه بلده
So exiectd I found this article as it made things much quicker!
Nosipho
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۵:۱۹ - درباره گلمکان
بسمه تعالی : گلمکان زیبا است و زیباتر از آن خلق نیکو و همت مردانه آنان است . سبقه تاریخی آن و بزرگان علم و ادب آن کم نیست . اکر چه مایه افتخار است ولی برای توسعه و افزایش سطح رفاه مردم تلاش بیشتر و همدلی بالاتر از قبل لازم است . و این وظیفه من و شما است . یا علی مدد .
جلال گلمکانی
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۹:۰۵ - درباره تالاب عمارت
عکس زیبا است اما باید عکسهای زیادی از این روستا در سایت بگذارید.با تشکر خانی از اهالی سابق همین روستا.
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸:۵۷ - درباره کوه بیدویه
منظورتون همون کوه سیمکه دیگه
میثم
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۰:۰۸ - درباره مجموعه ویرانه های تخت جمشید
درود٬ اگر به عکسهای چندین سال پیش بنگریم٬ در این مکانی که ویرانه میخوانیدش٬ کمی آبادانی بود.... دستکم سنگنگارههای آن سالم و سرجای خود بودند.... ولی امروز یا نمناکی هوا آنها را نابود میکند و یا ربوده شده و از موزههای بیرون از کشور سر در میآورند! تخت جمشید از آن روز ویرانه شد که گماشتگانی بیخرد سرپرستی نگهداری از میراث فرهنگی کشوری کهن چون ایـــران را به دوش گرفتند..... مسکن
ویرانه!
شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۵۷:۴۱ - درباره قلعه بردوك
قلعه بردوک در آذربایجان غربی منطقه سومای واقع در روستای بردوک متعلق به میرحاتم بلیلانی یا بلیجانی از عشیرت پنیانشی بوده در سال 800 ه - ق که در آن حکمرانی کرده و ملک هرمویی وزیر میر حاتم بوده و رستم کریکانی و طایفه موسانی که از حکاری ترکیه مهاجر ودر کله رش پایین واقع در شپیران ساکن همگی با هم حکمرانان قلعه بردو ک یا بانگه بوده اند ونام مدرس قلعه بردوک ولا شمس بوده این نوشته را که روی پوستی ک
ناشناس
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۸:۰۵
محمد غفاری |
|
کمال الملک یا محمد غفاری در تهران زاده شد ولی سالهای کودکی خود را در کاشان گذراند. در نوجوانی به تهران رفت و در مدرسه دارالفنون زیر نظر علی اکبر خان مزین الدوله آغاز به هنرآموزی کرد. ناصر الدین شاه به هنگام بازدید از این مدرسه کار او را پسندید و وی را به دربار فراخواند. دیری نگذشت که شاه به او لقب «نقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی» داد. (۱۲۶۱ ش) فعالیت مستمر او در مقام نقاش دربار و معلم شاه بسیار مقبول افتاد و از این رو لقب «کمال الملک» گرفت. پرده معروف به تالار آینه از جمله مهمترین آثاری بود که در این سالها به وجود آورد. پس از کشته شدن ناصر الدین شاه کمال الملک برای مطالعه به اروپا رفت. (۱۲۷۶ ش) مدتی بیش از سه سال را در فلورانس، رم و پاریس گذرانید؛ و در موزهها به رونگاری از آثار استادانی چون رامبراند و تیسین پرداخت. در پاریس با فانتن لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مثبت در اسلوب کار و حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفر الدین شاه به ایران بازگشت (۱۲۷۹ ش) و کار در دربار را ادامه داد، ولی عملاً نتوانست با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند سالی را در آنجا گذرانید. (۱۲۸۰ تا ۱۲۸۳ش) پردههای زرگر بغدادی (۱۲۸۰ ش) و میدان کربلا (۱۲۸۱ ش) را به هنگام اقامتش در عراق نقاشی کرد. او اگرچه به مشروطه خواهان متمایل بود (پرده علیقلی خان بختیاری (سردار اسعد) گواه آن است) در جنبش مشروطه مشارکت مستقیم نداشت. در سالهای بعد مدیریت مدرسه صنایع مستظرفه را بر عهده گرفت. در این مدرسه با کوشش فراوان به پرورش شاگردان همت گماشت که زبدهترین شان خود استادانی در مکتب او شدند. سرانجام به دلیل اختلافاتی که با وزیران معارف بر سر استقلال مدرسه پیدا کرد، از کار تدریس و شغل دولتی دست کشید (۱۳۰۶ ش) و به ملک شخصی خود در حسین آباد نیشابور کوچید. (۱۳۰۷ ش) در آنجا بر اثر حادثهای از یک چشم نابینا شد؛ اما تا سالهای آخر زندگانی به نقاشی ادامه داد. کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال الملک وظیفهای جدید برای نقاش دربار معین شد. او میبایست رویداد ها، اشخاص، ساختمان ها، باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال الملک در این دوره اغلب پرده هایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم میزد. (مثلاً: طبیعت بیجان با گلدان و پرنده شکار شده، ۱۲۷۳خ) با این زمینه فکری و هنری کمال الملک به اروپا رفت. هدف او شاید فقط ارتقای سطح دانش فنی اش بود. ولی در موزهها آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره گیری از جنبشهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد (چنان که مثلاً در هیچ یک از نقاشیهای کمال الملک و شاگردانش نشانی از آشنایی با اسلوب لعاب رنگ کاری به چشم نمیخورد.) با این حال آکادمی گرایی در او قوت گرفت؛ و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت آمیز برخی موضوعهای اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره نگار و منظره نگار بود؛ و در تک چهرههایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال الملک با کوششهای خود در مقام نقاش و معلم پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش به ضرورت تحول هنری جامعه داد. بازتاب این کوششها در ذهن مردم خصوصیات اخلاقی، نحوه زندگی و واقعه کور شدنش از او یک مرد افسانهای ساخت. از جمله دیگر آثارش: دورنمای صفی آباد (۱۲۵۳ ش)؛ عمله طرب؛ حوضخانه صاحبقرانیه (۱۲۶۱ ش)؛ منظره آبشار دوقلو (۱۲۶۳ ش)؛ مرد مصری (۱۲۷۵ ش)؛ فالگیر یهودی؛ دهکده مغانک (۱۲۹۳ ش)؛ تک چهره خود هنرمند (۱۲۹۶ ش)؛ تکچهره صنیع الدوله؛ نیمرخ هنرمند (۱۳۰۰ ش)؛ منظره کوه شمیران (۱۳۰۱ ش). سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۱۹ درگذشت. نسخه اصل تعدادی از تابلوهای مشهور کمال الملک در کاخ گلستان در معرض نمایش قرار دارد |
|
تعداد بازدید : 4756 |
تعداد نظرات : 6
6 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد محمد غفاری ثبت کنید.
|
آثار محمد غفاری