مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره غار شاه بلبل
طبق گفته های محلیان آب این چشمه به هنگام ورود مسافرین بیشتر شده و پس از خروج آنان دوباره به مقدار قبلی باز میگردد.
زینب بهرامی
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴:۴۶ - درباره خانه میرزا کوچک جنگلی
این خونه ی میرزا کوچک نیست ...
Mehdi
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۶:۲۸ - درباره چشمه ازناو
Sharp thniknig! Thanks for the answer.
Shivalika
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۱:۱۸ - درباره دره اوشان-فشم (اوشون-فشم)
بسیار عالی من از همدان پیام میدم
محمد جلیل قره داغی
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۸:۵۲ - درباره روستاي وشنوه
با سلام . جانبازی هستم . شیمیایی و اعصاب و روان روستای وشنو بسیار عالی . امکانات بسیار کم . مشکل اصلی و واقعا مشکل فقط گاز و گاز و گاز . وسلام .
حمید بهرامی
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸:۵۰ - درباره تکیه هفت تنان
با سلام ایکاش همراه با توضیحات چند تا تصویر هم قرار میدادید تا لااقل یک دید کلی برای افرادی که آشنایی با این اماکن ندارند بوجود بیاید.
سجاد پناهی
يكشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۹:۳۳ - درباره پل كنارگرد
بابا پل كنار گرد جزو قم نيست كنارگرد يكي از روستا هاي حسن اباد فشافويه است كه 30كيلومتري شهرري واقع شده فاصله حسن اباد تا قم 105 كيلومتر است چون در جاده قديم قم (راه ابريشم)واقع شده بهش ميگن حسن اباد قم براي اطلاعات بيشتر درباره پل كنارگرد و حسن اباد به وبلاگه مراجعه كنيد www.hasanabad-f.blogfa.com
نوكر شما
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۰۷:۴۷ - درباره مجموعه ی زیبای سبزه کوه
با سلام وتشکر - لطفا درمورد مسیر دست یابی به هر منطقه ای اطلاعات کامل تر با جزییات بیشتر ی وارد کنید مثلا ادرس دقیق تر یا اینکه مسیر ماشین روست یا باید پیاده طی شود ممنون
صداقت
سه شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹:۳۹ - درباره خانه ابریشمی
با سلام من خیلی دوست دارم این نقطه از شهرم را ببینم. گویا متاسفانه بنا به دلایلی که فعلا هست نمیتوان بازدید داشت. و خیلی ها برایشان امکان این که از این مکان بازدید داشته باشند وجود ندارد. پس بهتر است صدا و سیما حضوری پر رنگتری در این ضمینه داشته باشد و آثار تاریخی را که درواقع نشانه هویت و شناسنامه ماست را به همه معرفی کند. با کمال تشکر از سایت خوب شما
حسین امین پور
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵:۵۵ - درباره شهر بلقيس
Yeah, that's the teikct, sir or ma'am
Winter
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۴:۲۳ - درباره ایوان تخت مرمر ( کاخ گلستان)
این ایوان در نوع خود بسیار زیباست. حجاری های قسمت پایین دورتادور ایوان و آیینه کاری زیبا جلوه دیگری به آن میدهد. http://safaridigar.blogfa.com
سحر موسوی
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۶:۱۶ - درباره مسجد صرم
متاسفانه سالهاست كه اين بناي با ارزش تخريب شده است.
سعيد
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۲۰:۲۳ - درباره پل زمان خان
من امسال تابستون اینجا رفتم بسیار زیبا و دیدنی است به همه کسانی که دنبال جای زیبا و خوش آب و هوا هستند این مکان بکر را توصیه میکنم.
لطفی نسب
يكشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۴:۱۲ - درباره دره اوشان-فشم (اوشون-فشم)
من از 30 سال پيش هر ساله در فصل تابستان به منطقه اوشان مراجعه مي كنم ولي با توجه به افزايش جمعيت و حضور بيشتر مردم به اين منطقه ، متاسفانه طي اين مدت سه دهه ، هيچگونه تغيير مثبتي جهت رفاه حال مردم از سوي شوراي اين منطقه صورت نگرفته و فقط باعث رفاه بيشتر اقشار مرفه و افزايش ويلاهاي گران قيمت شده است
سيد داود موسوي
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۲:۵۸ - درباره معبد زیگورات (چغازنبیل )
عالی است
بانو
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۹:۳۵ - درباره کلیسای رفیع
لطفا ادرس دقیق بدید
پرهام
دوشنبه ۰۸ دي ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷:۱۵ - درباره قلعه کنگلو
عالی
یاسر رهنما
پنجشنبه ۲۶ دي ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۴:۴۸ - درباره مسجدجامع ساوه
اول از همه باید از شما تشکر کنم برای ایجاد این سایت اما ایرادی در معرفی مسجد دیدم که مناسب دیدم که آن را مطرح کنم در قسمتی از متن آمده که مسجد جامع ساوه در ابتدا پیدایش شهر بنا شده که طبق اسناد ومدارک معتبر شهر ساوه قدمتی بالای 2000 سال داشته و اینکه شهر ساوه در دوران سلجوقیان بنا شده به طور قطع یقین اشباه بوده و باید تصحیح شود حالا متنی را از سایت رسمی دانشگاه آزاد ساوه برای شما نقل قول می
مجید مهربان
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۴۱:۰۸ - درباره پارک جنگلی وکیل آباد
پارک جنگلی وکیل آباد یکی از زیاترین پار کهای ایران میباشد که در حومه شهر مشهد قرار دارد. این پارک قدمت هفتاد ساله دارد که به همت حاج حسین ملک ساخته شده و پس از درگشت ایشان در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت . مدیریت بی نظیر پارک در فضا سازی وسنگفرش پیاده روها و نصب المان های قدیمی سبب شده تا جشم اندارهای زیباییرا فراهم گرداند. مساحت پارک تقریبا هشتاد هکتار میباشد که شامل آبشار . کوهستان. س
مجتبی آقایی حکاک
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۴:۲۷
درباره خليل سمائي جابلو
عظيم غلامي
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۹:۳۸
عبدا.. عامري |
|
عبدا.. عامري پيشينه: متولد 1301 تهران فارغ التحصيل دانشگاه هنرهاي زيبا شناخت رنگها در كودكي و در سنين هفت، هشت سالگي براي من اتفاق افتاد. يادم ميآيد صبح يك روز تابستاني، وقتي از خواب بيدار شدم، چشمم به ديوار كاهلگي روبهرو افتاد كه از باراني كه در نيمههاي شب باريده بود، هنوز خيس بود و نور آفتاب روي كاهها و سنگريزهها كه از دل ديوار بيرون زده بودند افتاد و تلفيق عجيبي از رنگهاي زرد طلايي، قهوهاي روشن، خاكستريهاي خوش رنگِ سنگريزهها با آبي لاجوردي آسمان، سبزي درختان و ابرهاي سفيد بهوجود آمده بود. اين تصوير براي هميشه در ذهنم ماندگار شد و از اين به بعد جهان رنگها، در من جان گرفتند و با من زندگي كردند.» عبدالله عامري در يك خانواده كاملاً مذهبي و در محله امامزاده يحيي، چسبيده به خيابان ري و از نقاط قديمي تهران، كه در ميانه شمال و جنوب شهر قرار گرفته بود و بافت اجتماعي متوسطي داشت، متولد ميشود. «روبهروي امامزاده يحيي و نزديك خانه ما مسجدي بود كهبهخاطرم هست تابستانها مردم روي پشتبام آن نماز ميخواندند. در وسط حياط مدرسه مسجد درخت چنار كهنسالي قرار داشت كه محيط دور تنه آن شش متري ضخامت داشت و شاخ و برگ گسترده آن سايهبان تمام حياط مسجد و پشتبام آن ميشد. كشف نقاشي اتفاق مهمي در كودكياش بود. او ناخواسته زباني را ميفهميد و درك ميكرد كه ميتوانست با آن سكوت كلامي را جبران كند. «گاهي از مدرسه كه برميگشتم برادر بزرگتراش را ميديدم كه در حال خط كشيدن روي ديوار است. من اول چيزي نميفهميدم ولي محو تماشاي خطخطيهاي او ميشدم. يواش يواش ميديدم كه اين خطها گل ميشوند، خانهها يا كوه ميشوند. فهميدم كه چنين كاري هم ميتوان كرد. من هم شروع به كشيدن شكلها و نقشها روي ديوار كردم. از اينكه ميتوانستم شكل اشيا را بكشم بينهايت مسرور ميشدم. بعد از مدتي ياد گرفتم كه با مدادرنگي منظرههايم را هم رنگ كنم. يك بار عكس منظرهأي را كه روي كارت پستال بود با مداد رنگي كشيدم. وقتي ديدم كه نقاشي من هم شبيه عكس روي كارت شده بهقدري ذوق زدهشدم كه آن را به همه نشان دادم. تشويق خانواده ودوستان مرا در اين كار دلگرم ميكرد.» به راهنمايي دائي خود براي ادامه تحصيل به هنرستان ميرود و ديپلم نقاشي ميگيرد. از جمله استادان او عليمحمد حيدريان و رسام ارژنگ بودند. بعداز هنرستان بلافاصله و بدون كنكور ورودي وارد «هنركده هنرهاي زيبا» ميشود.(۱۳۱۹) عبداله عامري مانند بسياري از هم نسلانش كه از اولين فارغالتحصيلان دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران بودند، در دوران تحصيل با نوگرايي در نقاشي و با مكاتبي مثل امپرسيونيسم و پست امپرسيونيسم آشنا ميشود و تجربه ميكند، و در دورههاي بعد از تحصيل، هم پاي نگرشهاي تازهاي كه در حيطه نقاشي مطرح ميگردد، به تجربه اندوزي خود ادامه ميدهد. بدين ترتنيب او با بسياري از گرايشهاي رايج در نقاشي مانند كوبيسم، نقاشي انتزاعي و نيمه انتزاعي، سوررئاليسم ونيز چشمداشت و توجه به هنر ايراني را تجربه ميكند و سرانجام بنا به خواسته خود و با توجه به حال و هواي موضوع نقاشي، تكنيك و يا سبكي را بهكار ميگيرد. «معتقدم كه نقاش بايد تكنيكهاي مختلفي كار كند تا هر مضموني را با تكنيك مناسب خودش بتواند بيان كند. وقتي به موضوعي فكر ميكنم، به اين هم ميانديشم كه اين موضوع را با چه تكنيكي بهتر ميتوان بيان كرد و سرانجام سراغ همان تكنيك ميروم. به همين جهت هم كارهاي من داراي يك روش و تكنيك ثابت نيستند و به شيوههاي اكسپرسيونيستي، سوررئال. آبستره و امپرسيونيست كار كردهام.» او كه با طبيعتسازي استادانهاي كارش را شروع كرده در بند آن شيوه كه هم در آن محدوده او را ميستايند، نميماند. به ساختن پردههاي اكسپرسيونيستي همچون منظره قهوه خانه ييلاقي و پل سرچشمه در بينيال دوم و سوم رو ميكند در همان اوان به كارهاي «پست امپرسيونيستي» توجه ميكند لحن كارهاي وانگوگ و سزان و گوگن را در فضاهاي سبز، آبي، قهوهاي آن دورهاش ميتوان شنيد. در دورهاي به فضاي آبستره فيگوراتيو ميرسد و «تابلو بار سنگين» اوج كارهاي اين دوره اوست كه خود ميگويد اجازه نمايش آن را سالها به او نداده بودند. چارپاياني كه تور پر از كاه را حمل ميكنند با خطوط مختصر قرمز و سياه خيلي سريع ساخته شده و از دور به مسامحه كلافهاي زرد را ميمانند كه در تپههاي كروي و درختان گردو پيچيده سبز در افقي دوراني همچون منظومهاي از حجمهاي رنگين گرد هم ميچرخند تا نماي جلوي تابلو كه گرايش و ريزش رنگها به جلو - با هجومي به آينده - بيننده را ميخكوب ميكند، آن دوران سرسامآور به سطح مستوي پايان ميپذيرد. او از اين هم فراتر ميرود، در تابلوي توفان، شيروانيها و درختان چنان از ريشه كنده شده و در هوا به شتاب دور شدهاند كه نقاش فقط رد حركت سريع حجم رنگي آنها را نشان داده است. اين تابلو حركت محض رنگ در فضا ست. به رغم تمام تنوع كاري كه عبدالله عامري در پيش گرفته است، دو نكته به طرز بارزي در كارهاي او به چشم ميخورد: نكته اول مفهومگرايي در آثار اوست. «هنرمندان بايد در راه تعالي و پيشرفت جامعهشان فعال باشند. كار من فقط بازي با چهار تا رنگ نيست. يك ظرف هر چقدر هم زيبا باشد، ولي اگر از غذاي مناسب تهي باشد، هيچ شكم گرسنهاي را سير نميكند. نقاشي بايد علاوه بر زيبايي، داراي مفاهيم عالي هم باشد تا هم مردم از آن استفاده كنند و هم خودش. خداوند گفته شما هم در مقابل خودتان، و هم در برابر جامعه مسئول هستيد. اينها را هنرمند بايد با كار خودش نشان دهد، و الا اگر غير از اين باشد، مردم خيلي زود اثر او را فراموش ميكنند.» كارهاي اساتيد گذشته قبل از ميكلآنژ، رافائل، حتي نقاشيهاي پيكاسو، كه بسيار مدرن هستند، تنها بهخاطر ظاهر زيباي آنها پابرجا نيستند، بلكه محتواي آنها هم داراي ارزش هستند.» نكته ديگري كه در آثار او قابل اعتنا ميباشند، عشق به طبيعت است. طبيعتي كه مظهر لطف خدا به بندگانش است. اين عشق را بهخصوص در همه مناظري كه از طبيعت كشيده ميتوان مشاهده كرد. رنگهاي روشن و درخشان مناظر او، انعكاسي از صفا، خلوص، پاكي و نيز اعتنا به «نگارگري ايراني» است. اين توجه او به نگارگري را از دورگيريهايي كه گاه بهكار ميگيرد ميتوان تشخيص داد. در تابلو «مهتاب» خانوادهاي را ميبينيم كه روي پشتبام يك آسياب آبي خوابيدهاند. بر فراز آسمان، قرص كامل گاه از لابهلاي ابرها، زمين را نورباران ميكند. روستايي كه در دل كوه و زير نور ماه لميده، هنوز كاملاً بهخواب نرفته است. گويي نسيم ملايمي برگ درختان را با وزش خود به حركت درآورده است. فضا آكنده از صداي خفيف باد در ميان برگ درختان و همهمه جويبار است. مرد هنوز بهخواب نرفته و غرق در تفكر است. او به چه چيزي فكر ميكند؟ طبيعتاً آنچه دغدغه نقاش است: «من عاشق اين مهتاب هستم. اين سكوت شب و مهتابي كه در آن حال و هواي عرفاني به آدم دست ميدهد و آدم را به تفكر درباره راز خلقت ميبرد.» شايد در جستجوي همين سكوت و نور ماه بود كه سالها پيش محله امامزاده يحيي را كه ديگر صفاي كودكياش را نداشت ترك گفت و در منطقهاي از كرج كه آن موقع نقطه دنج و خلوتي بود سكونت كرد و ميكند. |
|
تعداد بازدید : 1933 |
تعداد نظرات : 5
5 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد عبدا.. عامري ثبت کنید.
|
آثار عبدا.. عامري