مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره گور دختر
سلام ای کاش آدرس محلی اش را برامون میذاشتید .
نظری
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۲:۱۱ - درباره میل رادکان
اطلاعاتتون کاملا غلطه این برج گورستان نیس این برج نجومیه برای قدمتش هم که دوستان لطف کردن
ممد سجادی
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹:۳۹ - درباره مسجد فیض الرحمان
اينکه مسجد قدمت زيادي داره اينو همه ميدونند ولي براي اينجور جاها اداره ميراث فرنکي بايد فکري بکنه الان مسجد از قسمت شماليش داره خراب ميشه اينو بايد بياندمرمتش کنند باتشکر
عبدالمجيدکرکيج
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۲:۵۳ - درباره سی سخت
فوق العاده شهر زیبایی است
sr
يكشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۰۹:۴۱:۵۹ - درباره روستای قطب آباد
قطب آباد نگین اصالتها
جوان بخت
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۵۹:۵۴ - درباره امامزاده کمال ضیاء آباد
اطلاعات بسیارکم وناقص وبعضا غلط مباشد لطفا اصلاح وکامل نماید
سلحشور
دوشنبه ۱۵ دي ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰:۲۶ - درباره موزه چهلستون
اصلا چيز جالبي كه آدمو جذب خودش كنه در اون نميبيبم.
حديث
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳:۰۶ - درباره روستای ارنگه
سلام لطفا از مناطق معروف و دیدنی ارنگه عکس هم تهیه کنید و در سایت قرار دهید
گل محمدی
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴:۳۸ - درباره کلیسای ماردانیال
اگر قبل از میلاد است چگونه اسم کلیسا را به آن نسبت میدهید؟
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۶:۱۷ - درباره امامزاده سیدنصرالدین
دوست عزیز، جناب آقای مطهری، با توجه به ارسال اطلاعات شما، و اینکه در توضیحات جاذبه های گردشگری محلی برای درج لینک وجود نداشت، تیم فنی سایت این کاستی را بر طرف نموده تا تصاویر ارسالی شما را همه کاربران مشاهده کنند. دلیل تاخیر بوجود آمده تغییرات فنی محتوا بوده که از شما و سایر کابران پوزش می طلبیم.
سایت جامع گردشگری ایران
شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۸:۳۸ - درباره کوه اهوران
لطفا عکس در سایت بگذارید با تشکر
محسن آهوران
سه شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۹:۰۰ - درباره آبشار لوه گالیش
لطفا تصاویر جالب تری از نقاط دیدنی کشور در بخش توضیحات هر شهر قرار دهید و فصل مناسب برای بازدید و مسافرت را بیان نمایید .
غلامرضا رئیسی
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵:۵۲ - درباره قلعه ایزدخواست
درودبرایران وقتی آنجابرویداگرملی گراباشیدوبه تاریخ ایران اهمیت بدهیدبه گریه می افتیدکه دراین کشورچیزی که ارزش نداردهویت ایرانی است ودوباره به گریه می افتیدشایدصدمترهم نباشدکه چنان خرج های الکی واسراف کرده اندبرای چشم هم چشمی برای مساجدی که منارهایشان ازدورپیداهست وفقط برای ختم مردگان بناشده است آن هم یک ختم.
ش.پ
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۹:۳۰ - درباره مشهد اردهال
بسیار مکان معنوی وبا صفایی است درضمن آرامگاه سهراب سپهری شاعر ایران دریکی از صحن های امامزاده قرار دارد .
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱:۰۶ - درباره آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی
با سلام نفهیمیدیم قدمت بنا با کار میراث هر دو 1371؟
رضا کرشان
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۶:۱۳:۵۷ - درباره آبشار مارگون
بسیار متشکر از سایت خوبتون
حمیده
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۲:۱۶ - درباره دروازه رق آباد (ریگ آباد )
بنام خدا جای خیلی قشنگی بود یادش بخیر
مسلم
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸:۲۹ - درباره بقعه پیر مراد
یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی در استان مرکزی می باشد که مورد بی مهری قرار گرفته و به فاصله کمتر از صد متری آن تپه ای خاکی به مساحت دو تا سه کیلومتر قرار دارد و تپه های خاکی دیگری از این دست در اطراف روستاهای آزاد مرزآباد -مشهد میقان و...... قرار دارند که به گفته پیشینیان این تپه ها از زیر زمین به یکدیگر راه داشته اند . ممکن است که در این منطقه تمدنی نهفته در دل خاک وجود داشته باشد . بهتر آنست که
هوشنگ مرادی مجد
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷:۱۳ - درباره عمارت عالی قاپو
چرادرباره ی عمارت عالی قاپوی اصفهان مطلبی موجودنیست.
رضوان
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۵:۴۴ - درباره مسجد چورس
I thank you humbly for sharnig your wisdom JJWY
Evaline
يكشنبه ۱۸ دي ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۸:۱۹
میرزا ابوالحسن غفاری |
|
ابوالحسن غفاری » (صنیع الملک ) در حوالی سال 1263(1847م.) به رم اعزام شد. « مزین الدوله نطنزی» یکی از چهل و دو تن محصلی بود که در سال 1274(1858م.) به فرانسه اعزام شد و پس از بازگشت از اروپا معلم نقاشی دارالفنون گردید. « میرزا عبدالمطلب» هم یکی از شاگردانی بود که از طرف ناصرالدین شاه به اروپا اعزام شد. در شیراز دو نفر استاد نقاش بودند که به سبک اروپا کار می کردند و یکی از آن ها «میرزا آقا » نه تنها نقاشی را در اروپا یاد گرفته بود بلکه سالیان دراز در آنجا نقاشی کرده بود. در تبریز «سید ابراهیم » برادر کِهتر « سید محسن» نقاشباشی در دربار مظفر الدین میرزا ولیعهد بود که شعر نیز می سرود و نقاشی را در روسیه فراگرفته بود. هدف از اعزام نقاشان با استعداد به اروپا از طرف دولت و یادگیری نقاشی سبک اروپایی، تربیت گروهی از نقاشان ایرانی بود تا در داخل کشور بتوانند برای کسانی که استطاعت سفر به اروپا را ندارند نقاشی سبک اروپایی را تعلیم دهند.». «علی اکبر خان» (مزین الدوله ) از اولین کسانی است که اصول و قواعد علمی طبیعت پردازی را در مدرسه دارالفنون آموزش داد. وی بیش از پنجاه سال معلم زبان فرانسه و نقاشی بود و بیشتر منظره و گل نقاشی می کرد و در چهره نگاری با اسلوب «پرداز » نقش آفرینی می کرد.از شاگردان وی می توان « کمال الملک» را نام برد. «جرج کرزن» به سال 1307 ه. ق. از مدرسه دارالفنون دیدن کرد. وی می گوید:«مدل های کلاس طراحی الگوهایی اروپایی به صورت برهنه و سرها و نیم تنه های قدیمی بودند، همچنین طراحی هایی از مسیح، تصاویری با موضوعات مختلف از جمله شاه، آندرومدا8 نبرد لندسیر ... در بخش شیمی قسمتی برای آموزش عکاسی وجود دارد.» هنرمندی که به اروپا اعزام شد و پس از بازگشت تاثیر به سزایی بر دیگر هنرمندان نقاش داشت و از پیشگامان هنر گرافیک در ایران به شمار می آید، «ابوالحسن غفاری » (صنیع الملک، 1229-1283 ه. ق. ) است. وی به سال 1263 ه. ق.( یا 1262 ه. ق. ) به ایتالیا فرستاده شد. در آنجا به رونگاری از آثار استادانی چون رافائل(Raphaello 1483 -1520 م) و تیسین( Tizano 1487-1576 م) پرداخت. وی در بازگشت به ایران نسخه خطی هزار و یک شب را مشتمل بر 1134 صفحه تصویر با همکاری شاگردانش مصور نمود 9. و به فرمان ناصرالدین شاه مسوولیت نشر روزنامه «دولتِ عِلیه ایران » را به سال 1277 ه. ق. به عهده گرفت. انتشار نشریه هفتگی روزنامه دولت علیه ایران «دارای تصاویر بود و با لیتوگرافی چاپ می شد. ابوالحسن غفاری پرتره های بسیار زیبایی را از مقامات دولتی برای این روزنامه ترسیم کرد. انتشار این نشریه سرآغاز حرکتی در هنر ایران در قرن سیزده ه. ق. بود که طی آن هنر چهره نگاری که تا آن زمان تنها به حوزه دربار اختصاص داشت به شکل فزاینده ای میان عامه مردم راه یافت. یکی از توفیقات ابوالحسن به کارگیری نوعی رئالیسم روان شناختی در هنر چهره نگاری بود.» او در آثارش در تلاش بود تا به تلفیق تازه ای از سنت های تصویری اروپایی و ایرانی دست یابد. عدم رعایت دقیق قواعد پرسپکتیو نمایانگر گرایش او به سنت هنر ایرانی است. بدین سان او خو را از قید و بند ژرف نمایی می رهاند تا بتواند طرح و رنگ بندی دو بعدی را حفظ کند. از طرف دیگر در طراحی چهره ها و آدم ها بروز اندیشه و خلقیات مردم عصر و زمانه اش مشخص هستند. |
|
تعداد بازدید : 3509 |
تعداد نظرات : 2
2 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد میرزا ابوالحسن غفاری ثبت کنید.
|
آثار میرزا ابوالحسن غفاری