مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره گلمکان
ممكنه لطفا راجع به پوشش قديم و گويش مردم گلمكان وخلاصه پيشينه خيلي قديم مردم گلمكان اطلاعات بيشتري بدهيد سپاسگذارم
ندا
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۲۲:۰۹ - درباره بقعه سید ناصر بن محمد
ای کاش میراث فرهنگی طرحهای نیمه تمامشرا در این بقعه تمام می کرد
يكشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۳:۴۶ - درباره روستاي عزآباد(يزآباد)
جه زيباست عكسهاي محله ها كوجه باغ هادربهاي چوبي ديوارهاي خشت وگلي نمايش داده شود
كاظم ابهجي عزابادي
يكشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۳:۴۷ - درباره بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی
سلام من درعید93به همراه خانواده ام به بقعه شیخ صفی رفتیم متاثر شدم ازضعف مدیریت میراث فرهنگی اسثان.مثلانداشتن پارکینگ(که درروزبرفی ماشینم گیر کرددربرف وسرخوردرفت خوردبه ماشین دیگر)بالا بودن نرخ بلیط .تمیزوپارونکردن محوطه وروی قبور ومعلوم نشدن دست نوشته روی قبر.نداشتن محل مناسب برای کفشها.مسلط نبودن به کارشناسان به زبان فارسی.وعدم نظارت قیمتهادربازارشیخ صفی(مثلاحلواسیاه قیمت زده5000
فرشید کریمی حصاری
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳:۲۴ - درباره تالار آینه(كاخ گلستان)
sad
asd
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷:۳۵ - درباره تپه قره شیروان
خوب
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۱۷:۲۹ - درباره کاروانسرای شاه عباسی هجیب(کیخسرو)
اگه برید و این کاروانسرا رو پیدا کنید حالتون از ایرانی بودن بهم میخوره که تو کشورهای دیگه به میراث فرهنگی کشورشون چقدر اهمیت میدن ولی .... خدایا ما را براه راست هدایت کن هرکسی به زادگاه و وطن خودش یک حس وطن دوستی داره ولی چرا.........................................................
دوستدار میراث فرهنگی
چهارشنبه ۰۶ دي ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۵:۳۷ - درباره خانه میرزا کوچک جنگلی
با سلام. از این خانه (خانه میرزاکوچک) دیدن کردم و بسیار برایم جذاب و خاطره انگیز بود. ولی جای کار بهتر هم دارد مثلا میتوان کتابهای مستند درباره قیام جنگل و همچنین فیلمها و سریالهایی که درباره شخص میرزا ساخته شده و تصاویری زیبا از شخص میرزا را در این خانه به نمایش و یا به معرض فروش گذاشت تا علاقه مندان بیشتر بهره مند گردند.
سید رضا
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱:۱۴ - درباره امامزاده علي الصالح
لطفا ازمعجزات این امام زاده ی بزرگ برای کسانی که بزرگی این امام زاده رانمی شناسند بگویید
کوثر
يكشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۱:۱۳ - درباره چشمه سبز
به نام خدا . ضمن تشکر از مسئولین سایت به اطلاع میرساند شرکت تعاونی تفریحی گردشگری چشمه سبز گلمکان از سال 1388 با هدف ایجاد زیرساختهای گردشگری طبیعت (اکوتوریسم ) و گردشگری ورزشی فعال و بستر مناسب گردشگری همراه با حفظ محیط زیست رعایت حقوق مالکین باغها و بیشه زارهای مسیر و کرامت گردشگران و شهروندان را در دستور کار دارد. تسهیل دسترسی به چشمه سبز برای عموم گردشگران از جمله اهداف در حال
جلال گلمکانی
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۳:۲۴ - درباره چشمه گیلاس
به نظر من جای واقعا زیبا با چشم اندازی طبیعی وحیف که سرمایه گذاری نشده ودرحال نابودیست
علی ترابی
يكشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰:۵۳ - درباره شاندیز
با سلام.فاصله شاندیز از انتهای بلوار وکیل آباد مشهد 16 کیلومتر است نه 36 کیلومتر.لطفاً اصلاح نمائید.
مهدی نظری شاندیز
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۸:۰۰ - درباره روستاي وشنوه
سلام وشنوه روستاي خيلي خوبي بوده متاسفانه طي چند سال اخير بدليل بي توجهي مسولين نه اب دارد نه گاز كشي كردن نه جاده مناسبي دارد در حالي كه تمام روستاهاي اطراف گاز كشي شده ولي وقتي نوبت به وشنوه رسيد تقصير رو گردن هم ديگه مياندازند اميدوارم نوشتن اين مطالب تاثيري هم داشته باشد
جواد رحيمي
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۶:۱۰ - درباره روستاي آتان
با اینکه 6 سال نیشم اما دلم تنگابه
جواد فایزاده
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۵:۳۵ - درباره کوه مسجد میرزا
این کوه متعلق به روستای نرگسله است نه دوزغ دره
يكشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۰:۴۰ - درباره بقعه پیر مراد
یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی در استان مرکزی می باشد که مورد بی مهری قرار گرفته و به فاصله کمتر از صد متری آن تپه ای خاکی به مساحت دو تا سه کیلومتر قرار دارد و تپه های خاکی دیگری از این دست در اطراف روستاهای آزاد مرزآباد -مشهد میقان و...... قرار دارند که به گفته پیشینیان این تپه ها از زیر زمین به یکدیگر راه داشته اند . ممکن است که در این منطقه تمدنی نهفته در دل خاک وجود داشته باشد . بهتر آنست که
هوشنگ مرادی مجد
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷:۱۳ - درباره قله دماوند
از دور که خیلی زیباست . تاحالا از نزدیک ندیدمش ولی به نظرم با ابهته
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۳:۴۱ - درباره روستاي نايه
اين روستا زادگاه أجداد پدرى من است. پدر بزرگم (محمد نامدار ) كه در آموزش و پرورش دبير بود،شصت سال پيش خانه اش را وقف مدرسه ى نايه كرده است و من مفتخر هستم كه بگوىم اين بنا تا امروز برپاست و مورد استفاده ى اهالى مى باشد . در ضمن اگر به كتاب خاطرات عبدالله مستوفى مراجعه كنيد، توصيف بسيار زيبايي از اين روستا مى خوانيد كه مشتاق به ديدن اين خطه مى شويد .
زهره نامدار
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۳۷:۰۰ - درباره روستاي آتان
با اینکه 6 سال نیشم اما دلم تنگابه
جواد فایزاده
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۵:۳۵ - درباره خانه بهروزی
واقعا خونه ی قشنگ و زیبایی بود من که دو بار بازدید کردم و کلی لذت بردم خصوصا سماور زغالی..اش رشته....موسیقی سنتی عالی بود
محبوبه برزگر
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۶:۳۸
کمالالملک معروف بهمحمد غفارینقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی تاریخ تولد : ۱۲۲۷ خورشیدی تاریخ وفات : ۲۷ مرداد ۱۳۱۹ محل تولد : کاشان محل وفات : نیشابور-خراسان |
|
محمد غفاری معروف به کمالالمُلک نقاش ایرانی (حدود ۱۲۲۷ تا ۱۳۱۹ ش) یکی از مشهورترین و پر نفوذترین شخصیتهای تاریخ هنر معاصر ایران به شمار میآید. با کار او جریان دویست سالهٔ تلفیق سنتهای ایرانی و اروپایی به پایان میرسد و سنت طبیعتگرایی اروپایی در قالب نوعی هنر آکادمیک تثبیت میشود. کمال الملک یا محمد غفاری در کاشان زاده شد سالهای کودکی خود را در کاشان گذراند. در نوجوانی به تهران رفت و در مدرسه دارالفنون زیر نظر علی اکبر خان مزین الدوله آغاز به هنرآموزی کرد. ناصر الدین شاه به هنگام بازدید از این مدرسه کار او را پسندید و وی را به دربار فراخواند. دیری نگذشت که شاه به او لقب «نقاش باشی و پیشخدمت حضور همایونی» داد. (۱۲۶۱ ش) فعالیت مستمر او در مقام نقاش دربار و معلم شاه بسیار مقبول افتاد و از این رو لقب «کمال الملک» گرفت. پرده معروف به تالار آینه از جمله مهمترین آثاری بود که در این سالها به وجود آورد. پس از کشته شدن ناصر الدین شاه کمال الملک برای مطالعه به اروپا رفت. (۱۲۷۶ ش) مدتی بیش از سه سال را در فلورانس، رم و پاریس گذرانید؛ و در موزهها به رونگاری از آثار استادانی چون رامبراند و تیسین پرداخت. در پاریس با فانتن لاتور آشنا شد. سفر اروپا تأثیری مثبت در اسلوب کار و حتی طرز دید او گذاشت. او به دستور مظفر الدین شاه به ایران بازگشت (۱۲۷۹ ش) و کار در دربار را ادامه داد، ولی عملاً نتوانست با خواستهای شاه جدید کنار بیاید. به عراق رفت و چند سالی را در آنجا گذرانید. (۱۲۸۰ تا ۱۲۸۳ش) پردههای زرگر بغدادی (۱۲۸۰ ش) و میدان کربلا (۱۲۸۱ ش) را به هنگام اقامتش در عراق نقاشی کرد. او اگرچه به مشروطه خواهان متمایل بود (پرده علیقلی خان بختیاری (سردار اسعد) گواه آن است) در جنبش مشروطه مشارکت مستقیم نداشت. در سالهای بعد مدیریت مدرسه صنایع مستظرفه را بر عهده گرفت. در این مدرسه با کوشش فراوان به پرورش شاگردان همت گماشت که زبدهترین شان خود استادانی در مکتب او شدند. سرانجام به دلیل اختلافاتی که با وزیران معارف بر سر استقلال مدرسه پیدا کرد، از کار تدریس و شغل دولتی دست کشید (۱۳۰۶ ش) و به ملک شخصی خود در حسین آباد نیشابور کوچید. (۱۳۰۷ ش) در آنجا بر اثر حادثهای از یک چشم نابینا شد؛ اما تا سالهای آخر زندگانی به نقاشی ادامه داد. کمال الملک از همان آغاز فعالیت هنری اش تمایلی قوی و آشکار به روش و اسلوب طبیعت گرایی اروپایی داشت. با ظهور کمال الملک وظیفهای جدید برای نقاش دربار معین شد. او میبایست رویدادها، اشخاص، ساختمانها، باغها و غیره را همچون عکاسی دقیق ثبت کند تا به عادیترین مظاهر زندگی و محیط درباری سندیت تاریخی بخشد. بی سبب نیست که کمال الملک در این دوره اغلب پردههایش را با افزودن شرحی درباره موضوع رقم میزد. (مثلاً: طبیعت بیجان با گلدان و پرنده شکار شده، ۱۲۷۳خ) با این زمینه فکری و هنری کمال الملک به اروپا رفت. هدف او شاید فقط ارتقای سطح دانش فنی اش بود. ولی در موزهها آثار استادان رنسانس و باروک را دید و شیفته آنها شد. منطقاً او به لحاظ فرهنگی، ذهنی و سابقه هنری آمادگی رویارویی و احتمالاً بهره گیری از جنبشهای دریافتگری (امپرسیونیسم) و پسا-دریافتگری را نداشت. اما زیباییشناسی کلاسیسیسم رنسانس و سبک و اسلوب بغرنج هنرمندانی چون رامبراند را نیز به درستی درک نکرد (چنان که مثلاً در هیچ یک از نقاشیهای کمال الملک و شاگردانش نشانی از آشنایی با اسلوب لعاب رنگ کاری به چشم نمیخورد.) با این حال آکادمی گرایی در او قوت گرفت؛ و هنگامی که به ایران بازگشت بیش از پیش به هنر دانشگاهی سده نوزدهم وابسته شده بود. حتی بعداً در بازنمایی موفقیت آمیز برخی موضوعهای اجتماعی نیز از این وابستگی رهایی نیافت. او اساساً چهره نگار و منظره نگار بود؛ و در تک چهرههایی چون «سید نصرالله تقوی» قابلیت و مهارت خود را به حد کمال نمایان ساخت. کمال الملک با کوششهای خود در مقام نقاش و معلم پاسخی متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی زمانه اش به ضرورت تحول هنری جامعه داد. بازتاب این کوششها در ذهن مردم خصوصیات اخلاقی، نحوه زندگی و واقعه کور شدنش از او یک مرد افسانهای ساخت. از جمله دیگر آثارش: دورنمای صفی آباد (۱۲۵۳ ش) ؛ عمله طرب ؛ حوضخانه صاحبقرانیه (۱۲۶۱ ش) ؛ منظره آبشار دوقلو (۱۲۶۳ ش) ؛ مرد مصری (۱۲۷۵ ش)؛ فالگیر یهودی؛ دهکده مغانک (۱۲۹۳ ش)؛ تک چهره خود هنرمند (۱۲۹۶ ش) ؛ تکچهره صنیع الدوله ؛ نیمرخ هنرمند (۱۳۰۰ ش)؛ منظره کوه شمیران (۱۳۰۱ ش). سرانجام محمد غفاری (کمال الملک) در ۲۷ مرداد سال ۱۳۱۹ درگذشت و در نیشابور و در کنار قبر عطار نیشابوری مدفون گشت. نسخه اصل تعدادی از تابلوهای مشهور کمال الملک در کاخ گلستان در معرض نمایش قرار دارد روزشمار زندگی کمالالملک ۱۲۲۶: تولد کمال الملک در تهران ۱۲۲۶: سفر به کاشان در شش ماهگی ۱۲۳۴: سفر به تهران برای تحصیل ۱۲۳۵: ورود به مدرسه دارالفنون ۱۲۴۲: ورود به دربار به دستور ناصرالدین شاه ۱۲۵۵: گرفتن لقب نقاشباشی ۱۲۵۸: گرفتن لقب نقاشباشی خاصه ۱۲۶۲: ازدواج با زهرا خانم ۱۲۶۳: به دنیا آمدن دخترش نصرت ۱۲۶۷: متهم شدن به دزدی، هنگام کشیدن تابلوی تالار آیینه ۱۲۶۹: گرفتن لقب کمالالملک از ناصرالدین شاه ۱۲۷۲: آغاز به آموختن زبان فرانسه ۱۲۷۳: سفر به اروپا و اقامت در ایتالیا ۱۲۷۴: ورود به پاریس ۱۲۷۶: دیدار با مظفرالدین شاه در فرانسه ۱۲۷۷: چاپ زندگینامه کمالالملک در روزنامه شرافت، شماره شصت ۱۲۷۷: بازگشت به ایران و گرفتن نشان درجه اول و حمایل سبز مخصوص دربار ۱۲۷۸: سفر به عراق، همزمان با سفر مظفرالدین شاه به خارج ۱۲۸۰: بازگشت به ایران و تمارض مصلحتی به سکته ۱۲۸۵: مرگ مظفرالدین شاه و خوب شدن سکته استاد! ۱۲۸۷: پیشنهاد تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه به دولت ۱۲۹۶: درگذشت پسرش حسینعلی خان ۱۲۹۷: درگذشت همسرش ۱۲۹۸: درگذشت مادرش حدود ۱۳۰۰: نابینا شدن یک چشمش ۱۳۰۲ تا ۱۳۰۶: درگیری کمالالملک با وزرای معارف دولت وقت ۱۳۰۶: استعفا و آغاز بازنشستگی و اقامت در حسینآباد نیشابور ۱۳۱۹: درگذشت کمالالملک در نیشابور و مدفون شدن در کنار عطار نیشابوری |
|
- مرد برهنه ۲- دورنمای دماوند ۳- دورنمای دیگری از دماوند ۴- آخوند رمال ۵- تصویر نیمتنه ناصرالدینشاه ۶- تصویر مشهدی ناصر ۷- زن پای چراغ ۸- خانه سنگی ۹- خانه دهاتی ۱۰- دورنمای دیگری از باغ مهران ۱۱- کپیه از تابلوی مزینالدوله (تابلو میوه) ۱۲- سن ماتیو ۱۳- کپیه تیسین ۱۴- رمال بغدادی ۱۵- تصویر عضدالملک ۱۶- دورنمای مغانک ۱۷- پیرمرد (ناتمام) ۱۸- مصری ۱۹- تصویر دیگر مصری ۲۰- فانتن لاتور ۲۱- کبک بیجان ۲۲- تصویر نیمتنه اتابک ۲۳- صورت جوانی کمال الملک ۲۴- رمال ۲۵- تصویر کمالالملک در حال تبسم ۲۶- زرگر ۲۷- صورت کمالالملک با کلاه ۲۸- بنزور ۲۹- پرتیه ۳۰- صورت دیگری از کمالالملک با شنل ۳۱- تصویر زن(مداد) ۳۲- زری یراقیهای جهود ۳۳- صورت دیگری از جوانی کمالالملک ۳۴- زنجیری ۳۵- تصویر زن (که با همکاری گوردیجانی کشیده شده) ۳۶- تصویر مرحوم ذکاء الملک ۳۷- تصویر رامبراند ۳۸- تصویر دیگری از کمالالملک ۳۹- دورنمای چراغبرها ۴۰- بازار مرغ فروشها ۴۱- صورت سردار اسعد ۴۲- قالیچه صورت رامبراند ۴۳- قالیچه صورت کمال الملک ۴۴- قالیچه دورنمای منظرهای از شمیران ۴۵- تصویر مرحوم حاج نصرالله تقوی ۴۶- قالیچه دورنمای یاخچیآباد ۴۷- کپیه رافائل ۴۸- کپیه تابلوی دیگری از تیسین ۴۹- کپی |
|
آدرس آرامگاه: کنار مقبره عطار نیشابوری در نیشابور | |
تعداد بازدید : 3370 |
تعداد نظرات : 2
2 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد کمالالملک ثبت کنید.
|