مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره آرامگاه فردوسی
گناه میبود اگر مینوشتید که این آرامگاه بزرگ مرد ادبیات ایران ، در زمان رضا شاه و بکمک آلمانها که بر گذار کننده هزاره فردوسی بودند بنا گردید و افتتاه شد ؟،
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۷:۵۴ - درباره موزه تماشاگه (پول)
با سلام، موزه پول به عنوان نخستین موزه دائمی و تخصصی سکه و اسکناس که مجموعه ای ارزشمند از انواع سکه ها و اسکناسهای ایرانی ادوار مختلف تاریخی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی را در بردارد، در مجموعه پارک ارم،کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج واقع شده است که بدین وسیله خواهشمندیم آدرس را تصحیح بفرمایید. این موزه همه روزه از ساعت 8 صبح الی 16 بعدازظهر بر روی همه بازدیدکنندگان و علاقمندان باز است
موزه پول
دوشنبه ۲۵ دي ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۱:۱۷ - درباره قلعه بردوك
قلعه بردوک به نیاکان بیگ زاده های صومای متعلق هست وتمام گفته های دیگر دروغ است
آرام اشرفی بیگ زاده
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲:۲۵ - درباره معبد هندو ها
چه آدرس دقيقي دادين .......
يكشنبه ۱۰ دي ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۹:۲۶ - درباره گلمکان
گلمکان شهر شکوفه های گیلاس و آلبالو همیشه زیبا بمان
زهرا صادقی گلمکانی
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۱:۲۰ - درباره آتشکده فراش بند
این چهار طاق معروف به نقاره خانه می باشد و اصلا هیچ ارتباطی به فیروزآباد نداشته و متعلق به شهرستان فراشبند می باشد . به غیر از این اثر سه چهار طاقی دیگر نیز در شهرستان فراشبند قرار دارد
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳:۱۶ - درباره بند دره
ما بیرجندی ها فقط همینو داریم. برگ سبزی
ali
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰:۵۰ - درباره مسجد اعظم ارومیه
خيلي زيبا
اشكان علي
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰:۵۷ - درباره قریه العرب
جای قشنگیه از دستش ندید امتحان کنید
سه شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۵:۰۱ - درباره بوستان تفریحی نشاط خوشحالم که ما ایرانیها هم یواش یواش داریم آینده نگری می کنیم. امیدوارم چنین حرکتهای دور اندیشانه ای تداوم داشته باشه. ممنون
زهرا حسینی
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۲:۳۹ - درباره چشمه سبز
سلام درمورد متن نوشته شده بهرام اول در کنار چشمه گیلاس توسط یک اسب آبی کشته شده نه چشمه سبز
چوپانکاره
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶:۰۵ - درباره غارآب کناری
این مطلب رو تویه یه سایت دیگه خونده بودم گفتم بزارم : این غار در سال 1365 توسط یک تیم 5 نفره از اعضاء هیئت شهرستان کهکیلویه (که اکنون دو نفر از آن 5 نفر در قید حیات نیستند) شناسایی شده است. غار دارای یک تالار اصلی بطول تقریبی 150 متر می¬باشد که آب عشایر از چشمه¬ای که داخل غار قرار داشت تامین می¬شد و در جلو دهنه غار درخت کُنار (که در آن منطقه به وفور یافت می شود) قرار دارد و به همین علت بنام آب کن
حمید
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۳:۲۹ - درباره خانه حاج علي خان زند
ممنون از اطلاعات خوبتوننننننننننننننننننننننننننن
کوثر
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۴:۰۷ - درباره کوهسنگی
خيلى جاى خوبى است
ناشناسخودت إيناس
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۵:۴۱ - درباره روستاي وشنوه
این روستا از همه نظر عالیه
محمدعسگری
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۴:۵۸ - درباره تپه باستاني گيان
با سلام واقعا یکی از جای دیدنی و گردشگری بهشت کوچک از سرزمین ایران که خیلی ها از وجود آن بی خبر هستند .
آمیرحسین بابایی
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۷:۴۹ - درباره ايوان سنگي نياق
like +1
علیرضا
يكشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۶:۲۱ - درباره کاخ آپادانا (کاخ دایوش )
بسیار شگفت انگیز!!!!!!
رضا محبی
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰:۱۸ - درباره حسینیه امینی ها
سلام. مطلبتون اگرچه خلاصس ولی خب میتونه انگیزه ای به خواننده ها بده تا بخوان خانه امینی ها رو ببینن ولی انصافا عکسم خیلی مهمه. خیلی خورد تو ذوقم با این عکس. من خودم راهنمای گردشگریم و اهل قزوین. عکسای خیلی خیلی زیباتری از داخل بنا می تونستین بذارین تو سایت. تصویره که به فرد قدرت تصمیم گیری بیشتری میده برای بازدید داشتن یا نداشتن. بازم ممنون از زحماتتون
محمدی
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۷:۰۹ - درباره قریه العرب
کی میخواد گاز به شهر ما بیاد ؟ واسه برد آب به کرمان خوب علجه کردن چرا واسه گاز آوردن به شهر ما این همه تاخیر ؟!!1
محبوب سعید
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۷:۴۸
اولین خط راه آهن : تهران به شهر ری نخستین خط آهن ایران ، خط آهن تهران به شهر ری بود که در سال 1261 ه. ش امتیاز آن را یک نفر مهندس فرانسوی به نام مسیو بواتان از ناصرالدین شاه گرفت . طول این خط حدود هشت کیلومتر و بعرض 1000 میلی متر بود . ماشینهایی که در این خط به کار افتادند ترن نام نداشتند بلکه به آنها ماشین دودی می گفتند . هنگامی که خط آهن برقرار شد ، مردم دسته دسته برای تماشای این پدیده شگفت انگیز یا غول آتشخواری که به هنگام حرکت از تنوره اش دود غلیظ برمی خاست و به همین جهت آن را ماشین دودی لقب داده بودند ، می آمدند ولی کسی حاضر به سوار شدن آن نبود . می گویند مهندس بلژیکی وقتی اوضاع را چنان دید جریان را به اطلاع شاه قاجار رساند . ناصرالدین شاه نیز برای از بین بردن ترس و وحشت عمومی دستور داد تا عده ای از مشهورترین افراد ، سرداران و سپهسالاران سپاه در معیت وی با ماشین دودی به حضرت عبدالعظیم بروند تا ترس مردم زایل شود . به دنبال این مسافرت ترس مردم ریخت و سیل مسافر به طرف ماشین دودی سرازیر شد . مدیر کمپانی به این خاطر که نظر مساعد علما را نیز جلب کند ، یک واگن مخصوص علما تعبیه کرده بود . واگنی هم به طول 7 متر به زنان اختصاص داشت که می بایست جدا از مردان مسافرت کنند . 8 واگن به مردها تعلق داشت و 8 واگن هم مخصوص بار و کالاهای تجاری بود . اولین بلیطی که برای ماشین دودی چاپ شد به ارزش 3 شاهی بود و در زمان مظفرالدین شاه این مبلغ به 5 شاهی و در زمان احمد شاه به 7 شاهی و 10 شاهی رسید . آخرین مبلغ آن نیز دو ریال و نیم بود . |
|
تعداد نظرات : 0 |
تعداد بازدید : 3427 |