مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره کوشک اردشیر
کوشک اردشیر در شهرستان دشتستان (برازجان )است
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴:۲۰ - درباره تپه شغالي
سوال : چرا اسم این محل را تپه شغالی گذاشتند ؟ آیا نماد و نشانه ای برای بازدید گردشگران عادی که جاذبه ایجاد نماید وجود دارد یا خیر آیا تحت حمایت و دارای محوطه و راهنما میباشد ؟
محمدهاشم شیرکوند
يكشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۰:۰۱ - درباره تالاب عمارت
عکس شما از این تالاب اصلا جالب نیست لطفا چند عکس از جاهای مختلف روستا بگذارید
مرتضی
يكشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۸:۵۹ - درباره كتيبه گنجنامه
مطالب شما در این مورد بسیار خواندنی و جالب است امیدوارم مطالب را بیشتر کنید
roxanan arianpour
شنبه ۲۶ دي ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۵:۴۰ - درباره كندوان
یکی از بهترین مکان های هست که آدم بعد دیدن این روستا و مردمانش شدیداً تحت تاثیر قرار میگیره من پیشنهاد میکنم حتماً کسانی که نرفتند دیداری داشته باشند مخصوصاً در فصل تابستان
سید محمد موسوی
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۹:۴۸ - درباره روستاي اشكذر
باسلام باتوجه به تقسیمات کشوری و مصوبات هیات دولت شهر اشکذر مرکز شهرستان میباشد و در حدود 1320 به عنوان بخش مطرح بوده است. تشکر
دهقانی
پنجشنبه ۲۱ دي ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۵:۱۶ - درباره آب انبارسرخه
من ؟آب انبار شهرستان سرخه را دیده ام خیلی زیبا و قشنگ است ولی متاسفانه اداره آثارباستانی یا سازمان ایرانگردی و جهانگری استان هیچ توجه ای به آن ندارد آثار دست پنجم شهر سمنان را باسازی میکند ولی آثار دست اول شهر سرخه را هیچ بها نمی دهد یک نا عدالتی عجیب در استان سمنان حاکم است .
حامدی
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۵:۴۰ - درباره عمارت عالی قاپو
مرسی بابت این توضیح.اما شرح بسیار کوتاهی است و آنچنانکه باید رسا نیست شاید بدلیل کم بودن تصاویر باشد.مثلا خوب است که بطور جدا عکسی از پنجره مشبک داشته باشید یا قسمتهای دیگر.نکته بعد اینکه شرح داده شود که این بنا مربوط به قبل از تغییر پایتخت از قزوین به اصفهان میباشد.سپاسگذارم پیروز باشید
ابراهیم گل محمدی
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴:۳۴ - درباره چشمه معدني البرز- آب علي
عالییییییییییییییییی
نگی
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰:۱۲ - درباره روستاي نايه
روستاي نايه از سرسبز ترين مناطق ييلاقي و گردشگري استان قم محسوب مي شود وداراي اماكن مذهبي از جمله شاهزاده اسحاق-امامزاده ام سلمه وام كلمه-بيبي حليمه خاتون مي باشد .علاوه براين داراي باغهاي ميوه مانند گيلاس -زردالو-هلو-سيب و گلابي وخشكبار توت و گردو ميباشد .اين روستاي كهن داراي چشمه هاي اب شيرين وكوههاي بلند ميباشد كه اين مهم سبب گرديده تا در فصول بهار و تابستان گردشگران و علاقمندان به
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۲۴:۵۱ - درباره کاخ سعد آباد
چرا نوشتین که همه ی ایام هفته بازه؟ در حالیکه دوشنبه ها آف موزه است ما طبق اطلاع اکثر سایت ها که همیشه بازه به غیر از ایام تعطیل یه روز دوشنبه غیر تعطیل رفتیم گفتن همیشه دوشنبه ها بسته اس!! واقعا ممنونم به خاطر این اطلاع رسانی بعدشم بلیطاش انقد گرونه که آدم چرات نمیکنه بره
مریم م
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۴:۰۶ - درباره معبد زیگورات (چغازنبیل )
عالی است
بانو
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۹:۳۷ - درباره روستای قطب آباد
با سلام اگه دلتون گرفته باشه و بخواهید آرامشی همراه با طعم خوش احساس کنید کافی است یک روز تو این روستا( البته شهر نقلی و کوچک) عصر و غروب آفتاب رو ببینید تا از نزدیک خون گرمی رو ببینید.
مجتبی پور مقدم
يكشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۲۱:۵۲:۱۳ - درباره تنگ لای زنگان
سلام:ممنون از اینکه شهر ما را نشان دادید اما تنگ لایزنگان پوشیده شده از درختان بادام و گردو و در آنجا دشت زیبائی است به نام دشت لایزنگان که پوشیده شده است از گل های محمدی
SARA
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۱:۰۵ - درباره غار رود افشان
با سلام من در تاریخ 06/10/92 به غار رود افشان رفتم مکان بسیار جالبی از لحاظ تاریخی میباشد ولی متاسفانه با مشاهده بعضی موارد ضد فرهنگی و دینی مواجه شدم که بسیار متاسف شدم از جمله اینکه کلیه چراغ های داخل غار را از بین بره اند،روی در و دیوار غار با ماژیک و غیره یادگاری و غیره نوشته اند،به غندیلهای بسیار زیبا داخل غار آسیب رسانده اند و ... از لحاظ حجاب و این قبیل موارد هم که نگویم بهتر است.
عباس اشیاع
شنبه ۰۷ دي ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۶:۲۳ - درباره بقعه بی بی شهر بانو
بابا وقتي كه حضرت سجاد به دنيا آمد مادر ايشان در مدينه به شهادت رسيد اين بي بي شهربانو ايشان نيستند وگرنه آيا اين بقعه در شان مادرشهيده يك امام معصوم چهارم ما بود اگر هست يك تاريخ دان مذهبي و غير مذهبي بيايد مناظره بسم الله
سعيد.ق
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۵:۴۲ - درباره قلعه وتوس كهندان
کهندان بسیاربسیار زیبا
حسین حسن پور کهندانی
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۲۰:۱۸ - درباره قلعه پارت ها
نمیتونستی آدرس دقیق تر بدی
فرهاد
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۲:۴۵ - درباره ییلاق گلیل نامانلو
سلامتی کل کرمانجان
aamhz
يكشنبه ۰۵ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۳:۳۲

جليل ضياء بديع الزمان فروزانفر اديب - مورخ-استاد دانشگاه و محقق تاریخ تولد : 1283 ه ش تاریخ وفات : 1349 محل تولد : بشرويه طبس محل وفات : تهران |
![]() |
اين دانشمند و مورخ مشهور معاصر كه بعد ها بديع الزمان فروزانفر نام گرفت در سال 1283 ه.ش در روستاي بشرويه از توابع طبس به دنيا آمد. پدرش شيخ علي پسر آخوند ملا محمد حسن قاضي بود كه هر دو شاعر و فقيه و طبيب بودند ونسبشان به ملا احمد توني از علماي عصر شاه عباس اول صفوي ميرسيد. اين اديب بزرگ مقدمات علوم اسلامي را در زادگاه خود آموخت و در سال 1338 ه.ش به مشهد رفت و به مدت چهار سال در محضر اساتيد بزرگي نظير عبدالجواد اديب نيشابوري، حاج ميرزا حسين سبزواري و حاج شيخ مرتضي آشتياني فقه و منطق ،اصول وادبيات عرب را فراگرفت. وي در سال 1342 ه. ش به بديع الزمان فروزانفر جليل ضياء اديب،دانشمند و مورخ مشهور معاصر كه بعد ها بديع الزمان فروزانفر نام گرفت در سال 1283 ه.ش در روستاي بشرويه از توابع طبس به دنيا آمد. پدرش شيخ علي پسر آخوند ملا محمد حسن قاضي بود كه هر دو شاعر و فقيه و طبيب بودند ونسبشان به ملا احمد توني از علماي عصر شاه عباس اول صفوي ميرسيد. بديع الزمان مقدمات علوم اسلامي را در زادگاه خود آموخت و در سال 1338 ه.شبه مشهد رفت و به مدت چهار سال در محضر اساتيد بزرگي نظير عبدالجواد اديب نيشابوري، حاج ميرزا حسين سبزواري و حاج شيخ مرتضي آشتياني فقه و منطق ،اصول وادبيات عرب را فراگرفت. وي در سال 1342 ه. ش به تهران رفت و مطالعات اسلامي وادبي خود را در رشته هاي گوناگون اعم از فقه و اصول ،شرح اشارات و شفا و كليات قانونابو علي سينا،تحرير اقليدس و اسفار و الهيات ادامه داد. استاد بديع الزمان فروزانفر به تدريس فقه و اصول در سال 1305 در مدرسه معروف دارالفنون پرداخت و در سالهاي 1306 و 1307 ادبيات فارسي، منطق و عربي را در مدرسه حقوق و دارالمعلمين تدريس نمود. در سال 1310 استاد تفسير قرآن و ادبيات عربي مدرسه عالي سپهسالار شد و در سال 1313 پس از تأسيس دانشگاه تهران به استادي و معاونت دانشكده معقول و منقول (دانشكده الهيات فعلي) برگزيده شد. بديعالزمان فروزانفر از اين زمان به مدت 30 سال در دانشگاه تهران و در رشته هاي مختلف اعماز ادبيات فارسي ، تاريخ ، تصوف اسلامي، عرفان و ادبيات عرب تدريس نمود.وي درسال 1323 به سمت رئيس دانشكده معقول و منقول دانشگاه تهران برگزيده شد و از ابتداي تأسيس فرهنگستان ايران به عضويت آن درآمد. بديع الزمان طي سالهاي 1313 تا 1332 عضو شوراي عالي فرهنگ ايران بود و دو دوره به نمايندگي مجلس شوراي مليوقت (مجلس شوراي اسلامي فعلي) و مجلس سنا انتخاب شد. استاد فروزانفر دهها سفر علمي به كشورهاي مختلف اروپائي و آسيائي انجام داد و يك دوره نيز در دانشگاه بيروت لبنان زبان و ادبيات فارسي را تدريس نمود. ويدانشمندي برجسته و نكته سنج بود و در علم رجال و تحقيق احوال بزرگان ادب و فارسي ايران كنجكاوي خاصي داشت و از اساتيد منحصر به فرد تاريخ و فرهنگ ايران بود كه به معارف اسلامي و ادبيات عرب نيز تسلط داشت . عمده مطالعات استاد بديع الزمان در مورد عطار نيشابوري و مولانا جلال الدين رومي بود و بيش از چهل سال به غور و بررسي پيرامون مثنوي معنوي مولانا پرداخت وشرح پرمايه او بر مثنوي مولانا جلال الدين رومي مانند خود مثنوي از آثار جاويدان ادبيات فارسي بشمار ميرود. از نصايح مكرر استاد به شاگردانش اين جمله بود (توقف مرگ است.) بديع الزمان شعر نيز مي سرود و اشعار باقي مانده از وي نمودار سبك خراساني بهويژه سبك |
|
تعداد بازدید : 3823 |
تعداد نظرات : 8
8 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد جليل ضياء بديع الزمان فروزانفر ثبت کنید.
|