مقاصدی که با ۲ میلیون تومان میتوان به آنها سفر کرد
نظرات شما
- درباره تنگ ماژین
با سلام عاليه
شمسي
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۰۸:۳۵:۱۶ - درباره كاروانسراي نصرت آباد
یه عکسی هم بذارین بد نیست.
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۷:۵۴ - درباره ارتفاعات قوشاداغ
ارسباران : ارسباران يک ناحيه کوهستاني است که در شمال استان آذربايجان شرقي و جنوب رودخانه ارس واقع شده است.ابن ناحيه سرزمين وسيعي است که از شمال به رود ارس و از مشرق به مشکين شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبريز محدود است و شهرستان اهر را در بر ميگيرد. ارسباران عنوان جديدي است و درگذشته به آن ناحيه «قرهداغ» يا «قراجهداغ» ميگفتند. ساکنين دشت مغان و اطراف مش
فرشته قربانی
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۴۷:۰۸ - درباره درياچه اوان
فوق العاده زیباست حتماً ببینید
حمید علاقه بندها
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۰:۱۴ - درباره روستاي اشكذر
این روستا بعد از اسلام به وچودامد امده واز کلمخ اشکنازی گرفته شده
محمد
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۴:۴۹ - درباره بوستان تفریحی نشاط خوشحالم که ما ایرانیها هم یواش یواش داریم آینده نگری می کنیم. امیدوارم چنین حرکتهای دور اندیشانه ای تداوم داشته باشه. ممنون
زهرا حسینی
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۷ ساعت ۰۱:۵۲:۳۹ - درباره روستاي نايه
از کلیه هموطنان دعوت می کنم از این روستا دیدن نمایند ارزش یک بار دیدن وگردش را دارد.سذبلند باشید سید عابدین میر حسینی نایه ای فرزند سید مراد
سیدعابدین میر حسینی
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۴:۰۷ - درباره آب پهن
با سلام وعرض ادب با تمامی زحماتی که طی این مدت متحمل شده اید نهایت تشکر وقدردانی را دارم اما با به روز رسانی اطلاعات سایت درباره تمامی آبگرم های معدنی سنتی و مدرن و مناطق بکر و طبیعی شهرستان سرعین که سالیانه حدود 4.5 میلیون گردشگر را از داخل و خارج کشور پذیرا میباشدگامی مهم در اطلاع رسانی دقیق و کامل به پردشپران میتوان برداشت امید است مدیریت محترم توجه لازم به این موضوع داشته باشند
مجتمع آبدرمانی وهتل ارشاد
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹:۵۴ - درباره شهر باستانی سورو
لطفا برای جاذبه ها آدرس بدین. ما سورو را میشناسیم ولی شهر باستانیش کجاشه؟
سید حسین فارغ
يكشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹:۳۴ - درباره میل رادکان
متاسفم براي سايت گردشگري كه اطلاعات غلط روي سايت قرار داده !! http://jamejamshid.com/radkan.htm برج تاريخي رادكان با قدمتي بيش از 700 سال، بنايي نجومي است كه توسط خواجه نصير الدين توسي بنا شده است!
saffaran
يكشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۸:۴۰ - درباره مسجد و مدرسه معیر الممالک
این مسجد و گلدسته ها همانیست که جلال ال احمد در کتاب گلدسته ها و فلک نوشته است و از ان بالا رفت...و فلک شد
مهرداد نوذری
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲:۱۶ - درباره كندوان
اگه یه نقشه گوگل میذاشتین تا جای اماکن رو روی نقشه ببینیم، چیزی ازتون کم میشد؟
مرتضی صادقی
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۲:۱۲ - درباره منزل وکیل الرعایا
اطلاعات بیشتر می خوام !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۳:۳۶ - درباره تپه حاجی فیروز
تشکر میکنم از زحمات شما عزیزان که جاهای ناشناخته ایران زمین ما را شناسایی و معرفی میکنید.
javid azarpour
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۳:۱۶:۱۵ - درباره چشمه غربالبيز
با سلام خدمت عزیزان.اولین باری که می خواستم به چشمه غربالبیز مهریز برم شورو اشتیاقی نداشتم چرا که به خودم می گفتم چشمه تو استان کویری یزد دیدن نداره. اما وقتی با دوستام به اونجا رفتم فکر نمی کردم چنین چیزی در مهریز باشه.زیبا
ابوئی زیبا
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۷:۰۱ - درباره مسجد چورس
باسلام باتشکر از اطلاع رسانی شما روستای چورس از توابع شهرستان چایپاره میباشدکه در اول متن به اشتباه ارومیه نوشته شده
هادی سلطان بیگی
يكشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۴:۲۲ - درباره قلعه وتوس كهندان
کهندان بسیاربسیار زیبا
حسین حسن پور کهندانی
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۲۰:۱۸ - درباره رودخانه زهره
درود بر اهالی بندر ماهشهر
ا.م
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۲:۲۷ - درباره ارگ بم
عالي بود
الهم بهرامي
يكشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱:۲۴ - درباره غار سلمان
گزارش بدون نگاره بی ارزش است.
Heady1380@Yahoo.com
يكشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸:۴۸
میرزا ابوالحسن غفاری |
|
ابوالحسن غفاری » (صنیع الملک ) در حوالی سال 1263(1847م.) به رم اعزام شد. « مزین الدوله نطنزی» یکی از چهل و دو تن محصلی بود که در سال 1274(1858م.) به فرانسه اعزام شد و پس از بازگشت از اروپا معلم نقاشی دارالفنون گردید. « میرزا عبدالمطلب» هم یکی از شاگردانی بود که از طرف ناصرالدین شاه به اروپا اعزام شد. در شیراز دو نفر استاد نقاش بودند که به سبک اروپا کار می کردند و یکی از آن ها «میرزا آقا » نه تنها نقاشی را در اروپا یاد گرفته بود بلکه سالیان دراز در آنجا نقاشی کرده بود. در تبریز «سید ابراهیم » برادر کِهتر « سید محسن» نقاشباشی در دربار مظفر الدین میرزا ولیعهد بود که شعر نیز می سرود و نقاشی را در روسیه فراگرفته بود. هدف از اعزام نقاشان با استعداد به اروپا از طرف دولت و یادگیری نقاشی سبک اروپایی، تربیت گروهی از نقاشان ایرانی بود تا در داخل کشور بتوانند برای کسانی که استطاعت سفر به اروپا را ندارند نقاشی سبک اروپایی را تعلیم دهند.». «علی اکبر خان» (مزین الدوله ) از اولین کسانی است که اصول و قواعد علمی طبیعت پردازی را در مدرسه دارالفنون آموزش داد. وی بیش از پنجاه سال معلم زبان فرانسه و نقاشی بود و بیشتر منظره و گل نقاشی می کرد و در چهره نگاری با اسلوب «پرداز » نقش آفرینی می کرد.از شاگردان وی می توان « کمال الملک» را نام برد. «جرج کرزن» به سال 1307 ه. ق. از مدرسه دارالفنون دیدن کرد. وی می گوید:«مدل های کلاس طراحی الگوهایی اروپایی به صورت برهنه و سرها و نیم تنه های قدیمی بودند، همچنین طراحی هایی از مسیح، تصاویری با موضوعات مختلف از جمله شاه، آندرومدا8 نبرد لندسیر ... در بخش شیمی قسمتی برای آموزش عکاسی وجود دارد.» هنرمندی که به اروپا اعزام شد و پس از بازگشت تاثیر به سزایی بر دیگر هنرمندان نقاش داشت و از پیشگامان هنر گرافیک در ایران به شمار می آید، «ابوالحسن غفاری » (صنیع الملک، 1229-1283 ه. ق. ) است. وی به سال 1263 ه. ق.( یا 1262 ه. ق. ) به ایتالیا فرستاده شد. در آنجا به رونگاری از آثار استادانی چون رافائل(Raphaello 1483 -1520 م) و تیسین( Tizano 1487-1576 م) پرداخت. وی در بازگشت به ایران نسخه خطی هزار و یک شب را مشتمل بر 1134 صفحه تصویر با همکاری شاگردانش مصور نمود 9. و به فرمان ناصرالدین شاه مسوولیت نشر روزنامه «دولتِ عِلیه ایران » را به سال 1277 ه. ق. به عهده گرفت. انتشار نشریه هفتگی روزنامه دولت علیه ایران «دارای تصاویر بود و با لیتوگرافی چاپ می شد. ابوالحسن غفاری پرتره های بسیار زیبایی را از مقامات دولتی برای این روزنامه ترسیم کرد. انتشار این نشریه سرآغاز حرکتی در هنر ایران در قرن سیزده ه. ق. بود که طی آن هنر چهره نگاری که تا آن زمان تنها به حوزه دربار اختصاص داشت به شکل فزاینده ای میان عامه مردم راه یافت. یکی از توفیقات ابوالحسن به کارگیری نوعی رئالیسم روان شناختی در هنر چهره نگاری بود.» او در آثارش در تلاش بود تا به تلفیق تازه ای از سنت های تصویری اروپایی و ایرانی دست یابد. عدم رعایت دقیق قواعد پرسپکتیو نمایانگر گرایش او به سنت هنر ایرانی است. بدین سان او خو را از قید و بند ژرف نمایی می رهاند تا بتواند طرح و رنگ بندی دو بعدی را حفظ کند. از طرف دیگر در طراحی چهره ها و آدم ها بروز اندیشه و خلقیات مردم عصر و زمانه اش مشخص هستند. |
|
تعداد بازدید : 3641 |
تعداد نظرات : 2
2 نظر درحال تایید است و یا بدلیل مغایرت با ارزشهای انسانی حذف شده است
|
نظر خود را در مورد میرزا ابوالحسن غفاری ثبت کنید.
|
آثار میرزا ابوالحسن غفاری